Seminarios académicos y conferencias

Seventh Workshop on Economic Development – Día 1

12 Diciembre 2018 - 13:40 a 17:25

Sala de Posgrado, Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas UC. Campus San Joaquín, Macul. Santiago.

13:40 Registration
14.05 Keynote presentation: “Mobility and congestion in urban India”, Gilles Duranton (University of Pennsylvania)
15:05 “Land Redistribution, Crop Choice and Development: Evidence from Reform and Counter-Reform in Chile”, Nicolás Lillo (Universidad Javeriana). Discussant: Felipe González (PUC-Economía)
16:05 Coffee break
16:25 “Communiy-driven Deforestation? Experimental Evidence from a Rural Development Program in West African Drylands”, Dany Jaimovich (Universidad de Talca). Discussant: Jeanne Lafortune (PUC-Economía)
17:25 Adjourn
*Time: 40 minutes for presentation, 10 for discussant, 10 for open discussion. 50 minutes for presentation for keynote speaker and 10 for open discussion.